En helt vanlig dag

Ni är några som har hört av er och undrat "Hur ser en vanlig dag ut för dig?".
 
En dag kan se ut så här:
  • Runt klockan sju stiger jag upp och fixar frukost åt maken (och mig själv) som sedan åker till jobbet.
  • Är det måndag eller fredag dyker Ning upp vid 9-tiden. Vi småpratar lite och sedan går jag till gymmet eller till parken för att motionera.
 
  • Kanske tar jag också ett dopp eller en simtur i poolen.
 
  • Lunch och/eller fika brukar intas med en eller några väninnor.
 
  • Någon dag i veckan brukar vi (Bangkokfruar) dessutom försöka komma iväg på någon typ av utflykt, evangemang, nödvändig shoppingrunda eller som här, en "afterwork".
 
  • När Richard kommer hem kan det bli en tur till driving rangen som ligger helt nära där vi bor.
 
  • Middag brukar intas på en närliggande restaurang, vardagar oftast bara vi två. Det händer att vi äter hemma men det är inte ofta.
  • Efter maten kanske vi går och får en fotmassage.
  • Det blir sällan läggdags efter kl 22.30 (vardagar). Jag är fortfarande kvällstrött, skyller nu på värmen. 
De vanliga dagarna är inte särskilt spännande.
En tv-serie om svenska Bangkokfruar skulle inte locka många tittare.
Inga intriger eller annat upphetsande, i alla fall inte som jag känner till.
 
Det blir inte så många "helt vanliga" dagar dels eftersom vi reser en del, men också för att det ofta dyker upp något.
 
Under november kommer det knappt att bli några vanliga dagar.
Hela månaden är inbokad med roligheter.
 
I morgon flyger vi söderut.
 
Mille
2014-10-31 @ 09:26:09

Låter härligt med dina "vanliga dagar". Ingen är avundsjuk på dig. Bara njut. Trevlig Allhelgona helg.

Svar: Tack det samma. Se upp för alla busiga spöken. 🎃
Anette

Mille
2014-10-31 @ 13:49:32

Kom ett sött spöke igår och frågade "vatten eller godis" och vi hade inget godis hemma. Det var bara att ta en dusch från vattenkanonen. Så går det till här hemma.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0