Under my umbrella.....

Jag är riktigt rutinerad, solen sken när jag gick ut på förmiddagen och skuren, som hastigt kom, överaskade de flesta men inte mig.
 
 
Paraplyt finns numera alltid i handväskan.
Fötterna måste man tvätta flera gånger om dagen, riktigt äckligt är det vatten som emellanåt stänker upp från lösa plattor på trottoarerna. Ingen ide att ha fina skor på, de blir förstörda, flipflop är det som gäller den här blöta tiden.
 
Nu har även Anna och Tony åkt till Sverige och när Richard jobbar får jag fördriva tiden på egen hand.
Promenerar, tränar, shoppar (lite bara) äter (desto mer)
 
Vad sägs om sushi, åtta bitar för 52 baht, dvs 10 kr. Vet att kniv och gaffel är fel, men har svårt med pinnarna.
 
Jag testar nya frukter
 
I dag har jag dessutom, för första gången i mitt liv, kanske på grund av tristess, varit på kombinerad pedi- manikyr. Tyvärr tog det långt tid för lacket att härda så redan mitt grävande i handväskan vid betalningen fick högerhanden att se ut som jag målat den själv. Tur det var billigt.
 
När jag kom hem försökte jag förgylla handen med mina nyinköpta smycken i skinn av stingrocka.
 
          
Påminner lite om en ringmärkt fågel.
 
Nu är det snart helg och sedan är det dags att åka hem.
När jag kommer hit till hösten tänker jag se till att ha fullt schema, börjar bli riktigt jäkla rastlös av all ledighet.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0