"Världens etikett"

Idag när jag packade hittade jag i bokhyllan en liten bok som ska guida resenärer till gott uppförande.
I avsnittet om Thailand står det bla:
"Tålamod, tolerans och lugn är högt värderade egenskaper. Att tappa humöret, höja rösten eller försöka dominera någon verbalt, är extremt opassande och gör att du tappar all respekt.
Att le används ofta för att dölja negativa känslor som ilska, genans eller ogillande och är alltså inte alltid ett tecken på glädje".
Jag har aldrig varit varken lugn eller tålmodig, höjer ofta rösten och pratar för mycket, dessutom har jag ofta ett leende på läpparna. Hur ska det här gå?
Bästa syster
2014-02-18 @ 19:04:50

Ja du alltid kan man lära sig nytt <3

dotter
2014-02-18 @ 19:59:19

Du får "le av dig" på skype när du pratar med oss här hemma ;)

Beundrare
2014-02-20 @ 16:04:08

Uppdatera mer!!!

Svar: Ska bättra mig så fort jag kommit iväg. Tack för att du är intresserad.
Anette

Mille
2014-03-06 @ 17:41:07

Du klarar dig galant som alltid.

Svar: Tack, för det Mille. Ja vi får hoppas det går bra.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0