Många glada leenden

Thailand kallas det leende folkets land och det sägs att här besvaras ett leende ALLTID med ett leende.
 
               
 
När jag kom tillbaka till vårt "condo" möttes jag av leenden, vissa igenkännande.
Det finns det ganska mycket personal som jobbar i vårt hus och trädgård.
Vi har männen som öppnar och stänger grindarna, personal i receptionen, trädgårdsstädarna, poolskötarna och några som sköter lite av varje, alla ler de glatt när man möter dem.
Mannen som vid mycket trafik dirigerar trafiken utanför foodland log i går och undrade om han skulle hämta någon som kunde hjälpa mig med matkassarna.
Till och med grannpojken, en vild, högljudd 10-åring med rötter i Australien log häromdagen och sa sen hastigt "you´re pretty".
Funderar på om leenden har med väder och klimat att göra, för visst ler vi svenskar mer på våren och när solen skiner.
 
Här en bild från Linköping. Jag och äldsta dottern ler lite försiktigt, vädret är svalt med lite soldis. 
 
 
Den här bilden är tagen i Italien. Mannen i mitten har ett mycket stelt leende. Det kan bero på att han strax innan bilden togs smakade på världens sämsta grappa. Hans vänner har mer avslappnade leenden, trots grappan.
 
Det verkar i alla fall som att leenden smittar. :)
Anonym
2014-08-29 @ 11:51:50

Hahahahahaha mannen i mitten 😂

Svar:
Anette

Liza
2014-09-01 @ 18:20:31

Å vad glad jag blir när jag ser dessa bilder med leenden - mer eller mindre naturliga 😄

Svar: Du kanske känner igen min bloggkollega "Åke Båge"
http://akebage.blogg.se
/kram
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0