De ofrivilliga golfarna

Jaha, tänker säkert många av er, nu ska de också snöa in i golfträsket.
Andra blir kanske glada och tänker, ÄNTLIGEN har makarna Hjelmberg efter så många år tagit sitt förnuft till fånga.
 
Richard har under ett par år klagat "jag har ju ingen hobby". Själv har jag numera mer tid än jag kan göra av med. Så vi bestämde oss för att börja golfa, nu när många andra tröttnat och slutat, då börjar vi.
 
Accessoarer är viktiga, har vi förstått.
 
Klubbor, ett måste, jäklar vilken djungel.
       
 Här är jag, på lektion två, förvisad till en stålbur pga dålig swing. Mannen till vänster är Pop, vår tränare.
 
   
Richard på driving range och efter inköp av klubbor.

Det blir spännande att se om Richard kommer att gilla sin hobby och om jag komer att tycka den är värd att lägga tid på.
 

 
 
Mille
2014-09-01 @ 16:03:13

När du kommit ut ur stålburen kommer du att bli grym. Säkert ett trevligt helg nöje för er. Kramar.

Svar: Haha, ja vi får se. Kram
Anette

Syster yster
2014-09-01 @ 18:41:01

Ni är väl frivilliga golfare?

Svar: Ja, nu.Ganska kul, men vi har bara tagit ett par lektioner än.
Kram
Anette

Syster yster
2014-09-02 @ 19:39:38

Golf är kul ibland men som ett gift. Går det bra vill man ut igen går det inte bra måste man ut igen!

Anonym
2014-09-04 @ 10:31:43

Lycka till, det är roligt, men svårt😊

Svar: Tack, ja det är mycket att tänka på och ju mer man tänker desto mer krånglar man till det.
Anette

Gunilla
2014-09-15 @ 08:15:12

Ah, Tobbe och jag undrade just ....det var lite spår på FB som tydde på att ni börjat med golf och nu har jag svaret. KUL!! Det ser vi fram emot att spela tillsammans framöver. Se till att öva på ordentligt så du blir bättre än Richard. :-) Kram

Svar: Visst, vi har tagit fyra lektioner. Jag har dessutom gått en runda, vilket inte gick lysande precis. Nu har vi lite ledigt från golfen men så fort vi är tillbaka i Bangkok kör vi igång igen.Kram till er båda
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0